Арт-директор — це керівник творчих проектів. Він працює, як правило, в видавництвах, арт-студіях, рекламних компаніях та в складі маркетингових груп на підприємствах, де допомагає скоординувати діяльність команди, розробляє концепцію товару або послуги, її позиціонування на ринку й візуальне втілення.
Професія арт-директора підійде людям з розвиненим образним мисленням, відмінним смаком та непідробним інтересом до частини візуалізації продукції. При цьому він повинен володіти не тільки знаннями в тенденціях створення концепту товару, але й мати своє власне бачення, щоб видавати дійсно унікальний результат роботи, що відрізняється креативністю, доречністю й новизною на ринку.
Професія арт-директора передбачає виконання таких посадових обов’язків:
- розробка плану для відділу по збільшенню прибутку компанії;
- організація арт-заходів та акцій;
- збільшення конкурентоспроможності продукції або послуг на ринку;
- координація діяльності свого й суміжних відділів;
- оцінка ресурсів, необхідних для здійснення завдань;
- підбір команди;
- аналіз результатів по завершенню проекта;
- знаходження підрядників та партнерів для реалізації завдань;
- ведення документообігу;
- вирішення конфліктних ситуацій з клієнтами та партнерами;
- складання звітності по роботі.
Крім цього, в професії арт-директора важливо вміти встановлювати взаємовигідні партнерські зв’язки, постійно виявляти ініціативу по створенню нових проектів або вдосконалення старих. Не менш важливим вмінням є грамотний розподіл трудового часу, координація діяльності кожного із співробітників відділу та здатність працювати з запереченнями клієнтів.
Щоб освоїти професію арт-директора, необхідно отримати вищу освіту за спеціальністю «Дизайн і мистецтво», «Реклама», «Візуальний дизайн», «Зв’язки з громадськістю» або «Менеджмент». Також бажано постійно вдосконалювати професійні навички, поглиблюючи знання в особливостях управління.
Щоб вступити на дані спеціальності, потрібно скласти іспити з державної та іноземної мови, суспільствознавства. Але більш детальний список необхідно уточнювати при вступі до конкретних ВНЗ.
Щоб бути успішним у професії арт-директора, потрібно володіти відмінною фантазією, вміти зрозуміло донести свої думки та мати талант до управління. На співбесіді потенційний роботодавець звертає увагу на загальний культурний розвиток, уміння працювати в команді й розвиненість комунікативних навичок. Також важливо знати основи маркетингу, менеджменту та економіки, податкове законодавство й порядок ціноутворення. Арт-директор повинен бути обізнаний в особливостях роботи офісної оргтехніки, принципах ведення бухгалтерії і тонкощах проведення презентацій потенційним та існуючим партнерам.
Оплата праці за місяць молодого фахівця може складати 300-500 доларів. Більш досвідчені працівники на керівних посадах можуть отримувати по 2500-4000 доларів. Кінцевий дохід арт-директора буде залежати від стажу, розвиненості професійних навичок і масштабності компанії або організації, в якій буде працевлаштований фахівець.