Спеціаліст з ціноутворення – це працівник, який відповідає за формування конкурентоспроможної ціни на товари або послуги компанії. Він моніторить актуальні ринкові ціни досліджуваного сегмента у конкурентів, і після проведення аналізу формує цінову політику компанії. Професія сподобається студентам зі схильністю до вивчення математики та економіки.
Левова частка роботи фахівця з ціноутворення доводиться саме на аналіз. Професіонал оцінює безліч факторів, які впливають на формування ціни: інтереси компанії, політичну та економічну ситуацію в світі, політику конкурентів та результати проведених досліджень ринкового сегменту. Спеціаліст з ціноутворення також оцінює можливі ризики і допомагає отримати найбільший прибуток для своєї компанії.
Обов’язки фахівця з ціноутворення:
- Проведення адміністративних робіт з цінами постачальників;
- Вибір методу утворення цін;
- Контроль рівня ціни поставок товарів, створення певних умов для поставки товарів, повідомлення начальства про можливі зміни цін;
- Прогноз можливих ризиків та розробка плану по їх запобіганню;
- Формування цін на певні товари та послуги з урахуванням актуальних ринкових тенденцій;
- Адаптація цін при зміні умов поставки товарів;
- Списання прострочених та дефектних товарів;
- Оформлення звітної документації.
Професія фахівця з ціноутворення сучасна та затребувана. Попит на таких фахівців не буде зменшуватись в найближчі роки, що гарантує випускникам стабільне працевлаштування. Робота цих фахівців оплачується більш ніж пристойно – від 400 доларів у працівників-початківців, до 2000 доларів за місяць роботи у співробітників з досвідом. Рівень заробітної плати безпосередньо залежить від регіону роботи, стажу співробітника та профіля компанії.
Щоб стати фахівцем по ціноутворенню необхідно закінчити вищий навчальний заклад на факультеті економіки або фінансів (4 роки навчання). Для вступу до вузу на ці спеціальності знадобиться здавати українську мову, математику та один предмет на вибір.
Спеціаліст із ціноутворення може знайти собі роботу в фінансово-економічних відділах, у відділах маркетингу або закупівель. Також він має можливість надавати послуги приватного консультанта, переходячи таким чином на підприємницьку діяльність.