Соціолог – сучасна та унікальна професія. Соціолог займається вивченням різноманітних процесів, настроїв, реакцій суспільства на ті чи інші події. У послугах соціологів зацікавлені торгові фірми, передвиборчі штаби, видавництва, рекламні агенції та засоби масової інформації.
Опис професії
Об’єктом дослідження соціологів є люди, їхня думка, ставлення, реакція на ту чи іншу подію, явище. Професія досить перспективна, особливо у період появи нових методів дослідження суспільства. Соціолог може займати посаду маркетолога, політолога чи аналітика, в залежності від сфери діяльності. Головне завдання такого спеціаліста – це збір інформації. Отримати її можна шляхом проведення опитування, анкетування, досліджень. Уже на основі отриманих даних соціолог займається розробкою методів поліпшення ситуації.
На сьогоднішній день соціолог користується попитом у фірмах та компаніях, які займаються продажами. Соціолог досліджує потрібний сегмент ринку та визначає шляхи збільшення продажів та замовлень. Під час передвиборчої кампанії соціолог досліджує думку виборців, визначає їх настрої та очікування. Ці данні дозволяють політтехнологам правильно розробляти передвиборчу кампанію та стратегію поведінки кандидата.
Соціолог повинен володіти аналітичним мисленням та працювати з великими об’ємами інформації. Робота у такого фахівця досить відповідальна, адже від її результатів залежить успішність компанії, фірми чи передвиборчого штабу.
Прийнято вважати, що соціолог весь свій робочий час проводить за комп’ютером. Але це зовсім не так. Перед тим, як розпочати роботу над дослідженням, соціолог спілкується із замовником, щоб точно визначити цілі, зрозуміти усі потреби клієнта. Далі слідує етап збору інформації через опитування, анкетування. Лише після цього наступає найскладніший етап – обробка отриманої інформації та отримання результатів.
Завдяки роботі соціолога у супермаркетах з’являються нові продукти, яких потребують покупці, у газетах та журналах друкуються соціально важливі статті, кандидати у передвиборчих промовах говорять ті речі, яких потребує їх електорат.
Для соціолога важливі такі особисті якості, як витривалість, терпіння та старанність у роботі. Також важливо вміти аналізувати та брати на себе відповідальність за рішення, які були прийняті на основі отриманих даних.
Перспективи працевлаштування
Соціолог – різнобічна професія, тому такий спеціаліст може застосовувати свої знання у наступних напрямках:
- Маркетинговий аналіз для торгових фірм;
- Вивчення громадської думки під час передвиборчих кампаній;
- Оцінка ефективності проведення рекламних кампаній;
- Складення рейтингових зведень для ЗМІ.
Диплом соціолога дозволяє успішно працевлаштуватись у таких напрямках:
- Відділи маркетингу у торгових компаніях, в т.ч. міжнародних;
- Консалтингові компанії;
- ЗМІ та видавництва;
- PR, рекламні агенції та компанії;
- Аналітико-соціальні центри та організації;
- Організації муніципального та державного управління;
- Центри вивчення громадської думки;
- Виборчі штаби;
- Кадрові служби;
- Відділи досліджень підприємств та організацій.
Обов’язки
Робота соціолога у більшості випадків має схожий формат, тому перелік обов’язків виглядає наступним чином:
- Проведення інтерв’ю із замовником для визначення цілей та завдань;
- Збір та пошук інформації;
- Проведення опитувань, анкетування;
- Математичний розрахунок отриманих даних;
- Систематизація отриманої інформації, підготовка висновків;
- Робота над покращенням ситуації.
Як стати соціологом
Професія соціолог вимагає високих знань не лише у своїй сфері, а й суміжних, таких як психологія, філософія, економіка, політологія і т.д. Отримати такі знання можливо лише під час навчання у вищому навчальному закладі. Вступати потрібно за спеціальностями «Соціологія», «Врегулювання конфліктів та медіація» (нова спеціалізація), «Соціальні науки».