Менеджмент – це вміння керівника ефективно налагоджувати процес діяльності компанії. Менеджер – це, по суті управлінець, який організовує роботу та відповідає за ефективність її виконання. Головне завдання менеджера – це управління та контроль.
Менеджер повинен вміти працювати з неорганізованою групою людей, та перетворювати їх у команду для досягнення позитивного результату та виконання поставлених цілей. Такий фахівець повинен слідкувати за розвитком компанії та обов’язково підвищувати її прибуток, швидко реагувати на зміни ринку, слідкувати за нововведеннями.
Менеджер – це професія вродженого лідера. Він повинен захищати інтереси усіх складових компанії: керівників, працівників та клієнтів. Менеджер – це не тільки управлінець, а й новатор, стратег, вихователь, людина з прекрасними комунікаційними здібностями.
Опис професії
Сама назва професії «менеджер» досить популярна серед вакансій. Це працівник компанії, який займається управлінням, керує командою та відповідає за використання ресурсів. Менеджер планує, організовує, координує та контролює практично усі процеси, які відбуваються в компанії. Менеджер відповідає за успішність організації, слідкує за ефективністю роботи всієї команди, певної групи чи напрямку діяльності.
На сьогоднішній день менеджер є затребуваним практично у всіх сферах діяльності. Такий спеціаліст має можливість швидко просуватись по кар’єрній драбині від пересічного працівника до керівника.
Існує кілька напрямків роботи менеджера, а також ієрархічні рівні.
Менеджери з персоналу займаються підбором кадрів. Для цього вони розміщують оголошення, переглядають резюме, проводять співбесіди, на основі яких приймають висновки про прийняття на роботу тих чи інших кандидатів. Далі до їх функцій відноситься адаптація та проведення навчальних тренінгів для нових співробітників. Менеджер по персоналу слідкує за робочою атмосферою у колективі, влаштовує корпоративні заходи та слідкує за дотриманням норм трудового законодавства.
Менеджер з продажів, реклами та закупівлі товарів відповідає за реалізацію продукції підприємства, на якому працює. Такий спеціаліст веде клієнтські бази, проводить переговори, розробляє вигідні пропозиції і т.д.
Менеджер з реклами займається розповсюдженням інформації про підприємство, на якому працює, або шукає рекламодавців, якщо це інформаційне видання. Такий менеджер може розробляти рекламні проєкти, співпрацювати з рекламними агентствами та виданнями.
Менеджер з туризму займається організацією відпочинку бажаючих відправитись у туристичну подорож. Такий спеціаліст домовляється за перевезення, співпрацює зі страховими компаніями, надає консультації та завжди знає про зміни та популярні тенденції на ринку туристичних послуг.
Контент-менеджер працює із сайтами. Його основне завдання – це наповнення сайту цікавою інформацією: статтями, картинками, графікою, керування контентом та редагування сайтів.
SMM-менеджер займається просуванням web-сайтів, різних послуг та товарів через інтернет-площадки, соціальні мережі та блоги. Такий менеджер проводить моніторинг ринку, налагоджує комунікації.
Офіс-менеджер має основні функції, такі як продуктивна управлінська діяльність та ведення документації. Це практично основний помічник генерального директора, тому відповідає на важливі телефонні дзвінки, займається отриманням та відправленням кореспонденції, підготовкою наказів, протоколів нарад. Офіс-менеджер також організовує зустрічі з діловими партнерами, приймає участь у веденні переговорів, контролює персонал організації.
Прийнято розрізняти менеджерів вищої, середньої та нижчої ланки.
Перспективи працевлаштування
Досвідчені менеджери мають можливість працювати у таких напрямках:
- Торгівля;
- Туризм;
- Страхування;
- ІТ;
- Фінанси;
- Реклама;
- Маркетинг;
- Державні та муніципальні організації;
- HR-компанії і т.д.
Обов’язки
Так як прийнято розрізняти три ланки діяльності менеджерів, то і службові функції можна поділити на три категорії.
Звичайні менеджери нижчої ланки мають такі обов’язки:
- Контроль за виконанням завдань, використанням ресурсів;
- Керівництво працівниками компанії;
- Слідкування за дотриманням технології виробництва, правил техніки безпеки;
- Інформування керівників;
- Розподіляє завдання між підлеглими, оцінює якість виконання.
Менеджери середньої ланки контролюють менеджерів першої ланки, а також:
- Займаються розробкою робочих планів та програм;
- Шукають інформацію для топ-менеджерів;
- Забезпечують комунікацію між менеджерами вищого та нижчого рівнів;
- Відповідають за ефективність використання ресурсів.
Менеджерів, які займають вищу ланку управління називають топ-менеджерами. Такий менеджер відповідає за діяльність усієї організації та займає посаду віце-президента або директора компанії. Основні функції топ-менеджера:
- Провадження стратегії діяльності організації;
- Керівництво діяльністю компанії;
- Впровадження корпоративної культури;
- Робота над досягненням поставлених цілей;
- Виплата дивідендів акціонерам.
Як стати менеджером
Щоб займати керівні посади, потрібно обов’язково мати вищу профільну освіту. Крім цього, менеджери відвідують різноманітні сертифікатні програми та тренінги з підвищення кваліфікації, освоїти навики спілкування, навчитися запобігати конфліктам та працювати з проблемними клієнтами.
Під час вступу до ВНЗ варто звернути увагу на такі спеціальності, як «Менеджмент», «Менеджмент організацій», «Менеджмент організацій та адміністрування» «Менеджер готельно-ресторанного бізнесу», «Менеджер з продажу» та інші навчальні напрямки з приставкою «Менеджер».