Графічний дизайнер – це спеціаліст, який вміє поєднувати творчість та логічне мислення. Адже під час роботи необхідно одночасно вирішувати одразу кілька складних завдань. Усі продукти, які виходять в результаті роботи графічного дизайнера, приміром, логотипи чи шрифти, повинні бути унікальними, яскравими та такими, що легко запам’ятовуються. При цьому, потрібно обов’язково враховувати специфіку діяльності організації, яка замовила цей продукт. Саме тому графічний дизайнер повинен вміти підпорядковувати свій креатив логіці.
Основні напрямки діяльності графічного дизайнера – це створення айдентики фірми, тобто унікального корпоративного стилю фірми, до якого відноситься логотип, шрифт, гама кольорів і т.д.
Графічний дизайнер також затребуваний в галузі поліграфії. Такий спеціаліст займається створенням макетів книг та журналів, оформлює дизайн упаковки чи сувенірної продукції, розробляє зразки рекламної продукції поліграфічного характеру (плакати, календарі і т.д.).
Професія графічного дизайнера користується шаленою популярністю на сучасному ринку праці, адже в нашому суспільстві усі компанії хочуть виділятися за рахунок неординарного логотипу, а люди швидше купують поліграфічну продукцію, яка виділяється яскравістю та креативністю. Відповідно, такі спеціалісти отримують високі гонорари за виконані проєкти.
Опис професії
Графічний дизайнер займається оформленням навколишнього середовища за допомогою графічних засобів.
Графічний дизайнер може працювати у кількох основних напрямках. Пропонуємо розглянути основні:
- Створення дизайну для сайтів, інтернет-банерів;
- Робота над макетами для журналів, книг і газет;
- Візуалізація реклами;
- Створення шрифтів;
- Розробка фірмового стилю, брендингу;
- Робота над знаками, покажчиками, схемами руху.
Складно знайти такий напрям життя, де б не був задіяний графічний дизайнер. Озирніться навколо: усі рекламні щити, вивіски, зображення на одязі, цукерках, пляшках з напоями, вивісках магазинів, сторінках книжок та журналів, навіть написи на тролейбусах чи автобусах – усі вони створені завдяки фантазії, креативу та вмінні логічно мислити графічного дизайнера.
Перспективи працевлаштування
Графічний дизайнер має два шляхи виконання своєї роботи. Перший – це наймана робота у компанії чи студії дизайну. Другий шлях – це фріланс. Адже графічний дизайнер може виконувати проєкти не виходячи з дому та приймати нові замовлення віддалено.
Отримати хорошу роботу графічний дизайнер може в таких організаціях:
- Дизайн-студії;
- Брендингові та рекламні агенції;
- Видавництва;
- Поліграфії;
- Будь-які приватні підприємства та державні фірми;
- ІТ-компанії.
Обов’язки
Основний напрям діяльності графічного дизайнера – це творити та створювати цікаві продукти. У процесі роботи існує кілька основних кроків:
- Обговорення дизайну з замовником, узгодження деталей;
- Підготовка проєкту, робота з графічними програмами (Illustrator, Photoshop, CorelDraw, QuarkXPress);
- Демонстрація проєкту клієнту або замовнику;
- Внесення поправок (за необхідності);
- Контроль за перенесенням ескізу на виріб;
- Презентація готового виробу, проєкту;
- Вдосконалення знань та навичок
Як стати графічним дизайнером?
Щоб отримати роботу графічного дизайнера, потрібно мати диплом із профільного вищого навчального закладу. Обирати варто факультет дизайну, який має спеціалізації «Видавнича справа» або «Графічний дизайн». Також можна навчатися в середньо-спеціальних НЗ, якщо обрати спеціальність «Дизайн». Ще один варіант – це пройти спеціальні курси з підготовки графічних або комп’ютерних дизайнерів.
Для графічного дизайнера важливо постійно займатися самоосвітою, удосконалювати існуючі навики та вивчати нові. Варто також слідкувати за сучасними тенденціями, розробками колег, відвідувати тематичні семінари та виставки.