Адміністратор – це обличчя колективу. Це людина, яка керує працівниками, виробничими процесами в установах та організаціях, має обов’язки розпорядника компанії та діє в її інтересах. Основна мета такого спеціаліста – це уміння грамотно організувати діяльність всієї організації, установи, колективу та налагодити плідну роботу з відвідувачами.
Для адміністратора важливо бути стійким до стресів, мати надзвичайну концентрацію та увагу до найменших дрібниць, гнучке мислення та прекрасну пам’ять, чітко та виразно говорити, виявляти надзвичайну емоційну стійкість, пропагувати доброзичливість, проявляти ерудованість та самостійність у прийнятті рішень, бути акуратним, рішучим та організованим.
Недооцінювати роботу адміністратора неможливо. Такі фахівці стежать за порядком, контролюють персонал і в разі виникнення непередбачуваних ситуацій здатні швидко відгукнутися та вирішити ситуацію у мирному руслі. Адміністратор повинен зробити все для того, щоб клієнт залишився задоволений отриманим сервісом та отримав лише позитивні емоції після відвідування закладу.
Адміністратори повинні постійно спілкуватись з людьми: клієнтами, персоналом, керівництвом.
Опис професії
Цю професію можна віднести до категорії найдавніших. З’явилась вона ще тоді, коли ресторани та бари були тавернами, а готелі – заїжджими дворами та трактирами. Саме господарі таких закладів брали на себе обов’язки адміністраторів. Такі люди зустрічали гостей, здійснювали управління персоналом, мали правила та слідкували за їх виконанням. У період панів адміністратори виконували обов’язки управителів у маєтках та на підприємствах. У організаціях християн-католиків також існували адміністратори, які здійснювали організаційні роботи у парафіях та дієціях.
У сучасному світі адміністратори працюють у різноманітних організаціях, де потрібно працювати з персоналом та продукцією. Для прикладу, адміністратори торгового залу або ресторану займаються контролем роботи персоналу закладу. Вони слідкують за продавцями, офіціантами, барменами. Адміністратори здійснюють контроль за персоналом, наскільки добре їхні працівники виконують свої обов’язки відповідно до оголошених стандартів.
Це один різновид адміністраторів – господарники. Такі люди мають більше обов’язків, відповідно їхні завдання у організаціях більш складніші та відповідальніші. Такі адміністратори слідкують за роботою мерчендайзерів, мають повноваження для укладання угод з діловими партнерами, а також надають такі послуги, як презентації, дегустації, промо-акції, покази і т.д.
На практиці виявилось, що з роботою адміністратора краще справляються жінки, ніж чоловіки. Враховуючи те, що до обов’язків такого спеціаліста відноситься не лише контроль персоналу, а й ведення переговорів з потенційними клієнтами, постачальниками та партнерами, жінки краще знаходять спільну мову. Незмінний інструмент у такій роботі – природня жіноча чарівність. Жінки краще знаходять спільну мову з потрібними людьми. Та і чоловікам приємніше спілкуватися з енергійними та привабливими представниками компаній.
Перспективи працевлаштування
Адміністратори затребувані на сучасному ринку праці в багатьох напрямках. Такі спеціалісти можуть виконувати наступні обов’язки у різноманітних організаціях:
- Сфера обслуговування відвідувачів (готелі, кафе, ресторани, клуби, салони краси, магазини і т.д.);
- Офіс-менеджер;
- Установи, які функціонують у різних сферах економічної діяльності;
- Організатори;
- Системні адміністратори (робота з комп’ютерним обладнанням, локальні мережі, сервери);
- Адміністратори у артистів.
Обов’язки
Адміністратор, це своєрідний посередник між керівником та працівниками, постачальниками, клієнтами. Саме тому до обов’язків такого спеціаліста відносяться досить різноманітні дії:
- Зустріч, консультування надання послуг відвідувачам, створення комфортних умов для їх перебування;
- Контроль за майном організації;
- Уникнення та вирішення будь-яких конфліктних ситуацій мирним шляхом;
- Розгляд скарг, притензій, спілкування з невдоволеними клієнтами;
- Проведення органзаційно-технічних робіт;
- Слідкування за оформленням приміщень, розміщенням та оновленням рекламних акцій, які проводяться всередині приміщення, на будівлях та в ЗМІ;
- Контроль за порядком, прибиранням у приміщенні та на прилеглій території;
- Контроль виконання працівниками обов’язків, підтримання трудової дисципліни, дотримання правил безпечної праці, санітарних норм та гігієни;
- Звітування керівництва про стан справ, недоліки у роботі, обслуговуванні, контроль за їх усуненням;
- Контроль за виконанням персоналом розпоряджень керівництва.
Адміністратор повинен знати інструкції, норми, накази, розпорядження, керівні вказівки, які стосуються організаційних моментів роботи підприємства чи організації. Важливими також є знання основ маркетингу, ділової мови та основних іноземних мов, розуміння технічних процесів, управління персоналом, робота з документацією, основи етики, психології, естетики, економіки, трудового законодавства, права та обов’язки працівників.
Як стати адміністратором
Для працевлаштування на посаду адміністратора потрібно мати повну вищу освіту за такими спеціальностями, як:
- Готельна справа;
- Сервіс;
- Менеджер ресторанного бізнесу;
- Управління персоналом (на інші напрямки управління).
Отримати відповідну освіту можна у ВНЗ по всьому світу, адже спеціальність користується популярністю у багатьох престижних навчальних закладах.