Logo

Як студенту стати успішним фрілансером та заробляти без відриву від навчального процесу

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (2 оценок, среднее: 5.00 из 5)
Loading...

План

  1. Варіанти підробітку для студентів
  2. Як шукати роботу та на що варто звернути увагу
  3. Хто такий копірайтер
  4. З чого розпочати заробляти?
  5. Вимоги до портфоліо
  6. Як обирати завдання та шукати замовника
  7. Як писати текст: інструкція
  8. Як відбувається оплата
  9. Поради для початківців
  10. Словник копірайтера
  11. Як не бути ошуканим

З початком нового навчального року до коледжів та університетів уже повернулись засмаглі друго- та третьокурсники. Бліді та несміливі студенти-першачки тільки роблять перші самостійні кроки у царстві знань. Саме час задуматися про те, чим зайнятися, окрім відвідування пар та написання конспектів. Існує кілька варіантів:

  1. Зануритися з головою у навчальний процес, відвідувати усі заходи у навчальному закладі, тобто повністю присвятити своє життя для alma mater.
  2. Налаштовувати особисте життя, відвідувати усі можливі вечірки та лиш зрідка згадувати про навчання.
  3. Третій і найбільш вигідний варіант – знайти роботу, яку можна вдало поєднувати з навчальним процесом.

Варіанти підробітку для студентів

Серед розмаїття вакансій та варіантів підробітку для студентів особливою популярністю користується такий напрям, як фріланс. Найчастіше такий вид заробітку обирають ті, хто має вільний час, але не за стабільним графіком, бажає виконувати роботу по душі та не працювати на «на дядька». Працювати фрілансером – означає виконувати роботу на відстані без підписання відповідного договору з замовником. Такі люди виконують певний об’єм робіт за визначений період, за що отримують грошовий гонорар. Для студентів фріланс вигідний тим, що можна самостійно коригувати свій графік, обирати навантаження та час виконання. Такий режим роботи прийнято називати «вільний графік». Також це дає можливість виконувати кілька різнотипних завдань для зовсім різних проектів.

На сьогоднішній день найбільшою популярністю для заробітку на фрілансі стали такі напрямки:

  • Копірайтер (або журналіст);
  • Програміст;
  • Фотограф (заробіток, який полягає у продажі фотографій, зроблених на замовлення);
  • Дизайн;
  • Переклад;
  • Репетиторство.

Знайти замовлення для роботи можна в Інтернеті – це найбільш поширений варіант.

Існує і окрема категорія фрілансерів, які займаються hand made. Такі товари теж користуються попитом як серед молоді, так і серед замовників в Інтернеті.

Як шукати роботу та на що варто звернути увагу

Щоб знайти роботу фрілансером, достатньо мати робочий ПК чи ноутбук, безперебійне підключення до мережі Інтернет та трохи вільного часу. Існує безліч спеціальних бірж для фрілансерів, на яких можна відшукати замовлення, які будуть відповідати вмінням, вимогам, термінам виконання та розміру гонорару. На таких біржах відшукати для себе роботу можна за такими напрямами, як написання та набір текстів, веб-дизайн, програмування та розробка сайтів, фотографія, створення ілюстрацій, анімацій та ін. Пропонуємо список найбільш поширених бірж фрілансу в Україні:

  • Фріланс – форум для фрілансерів, на якому можна знайти замовлення різного характеру. На сервісі немає фейкових посилань чи недійсних пропозицій, власники за цим дуже суворо слідкують.

Freelance.ua – біржа розрахована на замовників з України, чітко розписані категорії завдань, поділ на тимчасову та постійну роботу. Чіткий поділ категорій дозволяє швидко знайти замовлення, яке відповідає вашій спеціалізації.

  • Kabanchik.ua – сайт з назвою, яку важко забути. Тут є пропозиції для роботи різного характеру, але нас цікавить саме розділ «Робота в Інтернеті». Сайт дуже популярний не лише в Україні та уже має багато аналогів у сусідніх країнах.

  • Freelancehunt.com – простий сервіс для пошуку замовлень та віддаленої роботи будь-якого характеру.

  • Аdvego – це одночасно сервіс для перевірки текстів на плагіат і біржа для заробітку.

  • Smart copywriting – сервіс, на якому можна відшукати одноразові замовлення та пропозиції для постійної роботи.

  • Еtext – біржа, яка дозволяє продавати уже готові тексти, написані для певної категорії.

  • Text.ru – сервіс, на якому можна виконувати замовлення на перевіряти тексти на плагіат, «воду» та граматику.

  • Copylancer – простий та зрозумілий у користуванні сайт, на якому легко знайти замовлення навіть для новачків. З підвищенням рейтингу, зростає кількість замовлень та розмір гонорару.

Біржі для тих, хто займається фотографією:

· Istockphoto – найпопулярніший банк для фото на сьогоднішній день. На ньому існує рейтинг робіт та виконавців, що дозволяє оцінити фотографії та обрати ті роботи, які мають найбільше схвальних відгуків.

·Fotolia – сервіс для продажу фото, на якому можуть реєструватися лише повнолітні. Зручний тим, що підійде як для новачків, так і для професійних фотографів.

Біржі для професіоналів

GlobalFreelance – найчастіше на сайті можна знайти завдання по точним наукам. Тут багато завдань від закордонних замовників, тому обов’язковим є високий рівень знання англійської мови. Після реєстрації також необхідно пройти тест для визначення рівня знань та умінь кандидата.

·ITFreelance.by – портал білоруських сусідів, на якому можна відшукати замовлення у сфері ІТ.

·Devhuman – відносно молодий проект, створений для роботи у сфері ІТ. Основна його перевага – це можливість новачкам приєднатися до команди більш професійних колег та разом виконувати проекти.

Іноземні біржі для заробітку ( для роботи необхідний високий рівень знання англійської):

·Hopework – український сервіс з іноземними замовниками. Сайт створений для того, щоб допомогти нашій молоді отримати достойну роботу з високими гонорарами від іноземців.

·Upwork – сервіс об’єднує іноземних замовників з різних країн. Є можливість створювати онлайн-команду та працювати разом.

·Remote OK – сайт буде корисним для маркетологів, програмістів та дизайнерів, адже саме таких пропозицій там найбільше.

·Guru – одна із найперших платформ для роботи фрілансерів. Тут завдання собі можуть знайти спеціалісти у сфері ІТ, програмісти, маркетологи, перекладачі, контент-менеджери і т.д.

Серед студентів найбільш поширеним є напрям заробітку у сфері копірайтингу – написання текстів на замовлення. Далі у статті більш детально поговоримо саме про цей вид заробітку.

 

Хто такий копірайтер

Людина, яка з нуля пише статтю на замовлену тему – це копірайтер. Основне завдання такого виконавця – написати унікальну статтю, яка буде виконувати певні завдання: продавати, переконувати, стимулювати до дій. Ось який спектр робіт виконує копірайтер:

  • Створення текстів на замовлення;
  • Написання сео-оптимізованих текстів (які містять мета-теги, тобто з використанням ключів, тайтла і дискрипшена);
  • Підготовка матеріалів та написання статей для журналів;
  • Створення листів для Інтернет-розсилки;
  • Написання коментарів, відгуків та постів;
  • Опис послуг, товарів, продукції і т.д.

Для написання авторської статті необхідно відшукати 5-10 джерел, детально опрацювати і на основі отриманої інформації написати свою статтю. Але цей новий текст повинен бути в десятки разів кращий за оригінали. Дійсно якісний текст повинен містити лише корисну інформацію, написаний зрозумілою та доступною мовою, нести користь для читача та виконувати роль, яку поставив замовник (зацікавити, продати, повідомити і т.д.).

Хороший копірайтер пише статтю «з голови». Але для цього потрібно добре володіти інформацією та опрацювати тему, про яку необхідно написати. Якщо вам важко починати з написання авторських статей, можна спробувати з рерайту – переписування чужої статті своїми словами.

 

З чого розпочати заробляти?

Якщо ви вмієте чітко і змістовно висловлювати свої думки, маєте хороший словниковий запас та добре знаєте граматику, тоді можна спробувати себе у роботі копірайтера. Такий вид діяльності має свою специфіку і значно відрізняється від роботи у офісі. Співпраця на відстані дозволяє одночасно виконувати різнотипні завдання для різних замовників. Але не кожна співпраця може приносити позитивний досвід і до цього потрібно бути готовим.

Перший крок на шляху до отримання роботи – це реєстрація на біржі копірайтингу. Для початку достатньо одного сервісу, щоб зрозуміти суть роботи та всі нюанси. Для прикладу, новачкам найліпше реєструватись на сервісі Freelance.ua.

Після заповнення усіх необхідних даних та вибору ніш, у яких плануєте працювати, можна переходити до пошуку завдань.

Ця біржа зручна тим, що має фільтри в залежності від напрямку роботи, типу завдань та виду співпраці. Можна знайти навіть такі замовлення, де роботодавці готові взяти новачка і навчити самостійно. На високу оплату таких завдань очікувати не варто, але для початку цього більш ніж достатньо.

Не варто поспішати брати будь-яку роботу, яку лише пропонують, навіть якщо фріланс – це основний заробіток. Це дозволить отримати хороші відгуки та мати достойних клієнтів у майбутньому. Однією з важливих умов успішності – є створення імені або бренду. Навіть якщо Ви новачок, заробити хорошу репутацію (або зіпсувати її з самого початку), можна дуже швидко, це лише питання часу.

Вимоги до портфоліо

Повідомити про себе, як про копірайтера, допоможе самореклама. Для цього необхідно створити портфоліо та розмістити його на сайті, або у відповідному розділі при реєстрації на біржі фрілансу. Портфоліо – це підбірка кращих робіт, які повинні допомогти потенційному замовнику визначити рівень майстерності виконавця. Правильне портфоліо повинно показати:

  • Грамотність – навіть хороше вміння писати тексти може бути недооцінене, якщо автор безграмотний;
  • Рівень інтелектуального розвитку – замовник повинен бачити, що виконавець уміє чітко та логічно міркувати та висловлювати свої думки;
  • Авторський рівень – мова та стилістика написання роблять тексти доступними для читання та зрозумілими;
  • Знання та розуміння теми. Читач не повинен бачити, що копірайтер не розуміє теми, про яку пише, навіть якщо автор вперше дізнався про предмет опису в день отримання завдання;
  • Різностороння тематика – величезний плюс для автора, це уміння працювати з різними темами однаково якісно.

Для портфоліо потрібно обрати декілька найкращих робіт з різними напрямками. Буде дуже добре, якщо розмістити у портфоліо статті такого типу:

  • Для головної сторінки;
  • Опис компанії;
  • Опис послуги чи товару;
  • Комерційну пропозицію;
  • Лист для розсилки;
  • Тематичну статтю;
  • Пост для сторінки у соцмережі, групі;
  • Прес-реліз.

Якщо у вас немає ще жодної статті, тому немає чим заповнити портфоліо – засмучуватися не варто. Є три варіанти, як можна вийти з цієї ситуації:

  1. Виконати кілька замовлень з низькою вартістю.
  2. Зробити кілька статей для неіснуючих замовників.
  3. Домовитися з замовником, що готові безкоштовно виконати завдання (лише перші!), щоб навчитися, і використати їх для портфоліо. Єдина плата – це позитивні відгуки. Але так може бути лише на перших порах.

Слідкуйте, щоб портфоліо постійно розвивалось, як і ваші навики, тому не забувайте постійно його оновлювати.

Як обирати завдання та шукати замовника

Після реєстрації на біржі фрілансу система пропонує обрати, ким ви виступаєте на сервісі: замовником чи виконавцем. Після обрання відповідної кнопки переходьте до запропонованих завдань та шукайте те, яке вам підійде.

На що варто звернути увагу початківцю:

  1. Більшість оголошень одразу містять інформацію про те, який рівень умінь виконавців їм потрібен. На перших порах можна погоджуватись на завдання для новачків з низькою оплатою. Як тільки ваш рейтинг підніметься, будете мати хороші відгуки, можна переходити до більш складних завдань.
  2. Обирайте таку тематику, яка не вимагає глибоких знань у певній сфері. Також, не варто погоджуватись писати текст, тема якого вам не подобається. Як можна добре написати про те, що викликає у автора відразу. Таке під силу лише професіоналам.
  3. Обирайте легкі одноразові замовлення, на виконання яких не потрібно багато часу. Для початківця навіть прості завдання можуть видатися над складними. Також не варто одразу забирати всі замовлення собі, потрібно спочатку спробувати свої сили і лише тоді повноцінно приступати до роботи.
  4. Не треба кидатись на всі завдання підряд. Не варто розчаровуватись, якщо із кількох десятків заявок хоча б на одній вам пощастить.
  5. Дайте собі випробний термін, поки не навчитеся правильно планувати час для роботи та навчання. Адже фріланс повинен поєднуватись з навчанням, тобто повинен лишатись час на конспекти.
  6. Коли знайшли підходяще завдання і хочете лишити заявку, не забудьте вказати свої контактні данні (email, номер мобільного, Viber, Telegram, Skype), щоб потенційному замовнику було зручно з вами контактувати. Також важливо залишити такий текст заявки, яка обов’язково зацікавить замовника, адже кандидатів на легкі завдання зазвичай багато.
  7. Якщо вас обрали, як виконавця, уважно перечитайте завдання і уточніть всі моменти, які не зрозумілі. Краще ще раз уточнити, ніж перероблювати. Але занадто сильно «мучити» питаннями замовника не варто – це ділова людина, а не нянька, тому дотримуйтесь субординації.

 

Як писати текст: інструкція

Перед тим, як приступити до роботи, варто почитати в Інтернеті про роботу копірайтера, вимоги, подивитись відео-уроки, спробувати викласти свої думки поза темою. Після написання кількох перших текстів ви зрозумієте схему і статті будуть виходити «на автоматі». Але для початку ця невелика інструкція буде корисною для вас:

  1. Уважно перегляньте завдання та продумайте структуру тексту. Зазвичай, замовники вказують лише бажаний заголовок, набір ключів, які необхідно використати у тексті та бажаний об’єм статті. Існують і такі завдання, де чітко розписано, що має бути у кожному пункті статті. Обдумуючи структуру, беріть до уваги об’єм та запропоновані ключі.
  2. Збір інформації. Відшукайте 5-10 джерел в Інтернеті з інформацією, яка вам потрібна, перечитайте уважно та виберіть найбільш відповідні пункти. Зазвичай вся інформація просто переписується і знайти щось цікаве досить важко. Якщо потрібно зробити рерайт – достатньо переписати текст своїми словами без зміни структури і змісту статі.
  3. Перевірка унікальності тексту. Для унікального тексту цей показник повинен становити 98-100%. Для рерайту дозволяється дотримання меншого показника унікальності – 80-86%. Так як інформація для статті загальнодоступна, її міг використати хто завгодно і ваші тексти можуть бути дуже схожі. Тому, щоб уникнути непорозуміння з замовником, краще одразу перевірити на відповідних сервісах (Advego, Text.ru), ніж потім червоніти. Деякі замовники можуть просити перевірити статтю на наявність стоп-слів (Сервіс Главред) та на частоту використання ключових слів (Закон Ципфа).
  • Advego

  • Text.ru

  • Главред

  • Закон Ципфа

  1. Повторна перевірка. Текст потрібно перечитати кілька разів, щоб виправити всі дрібні помилки. Приберіть із тексту воду – усі речення, від видалення яких зміст статті ніяк не зміниться. Перевірити «на воду» можна за допомогою сайту Text.ru від 1 до 15% води це хороший показник.
  2. Оформлення тексту.
  • Речення повинні бути короткі і точні, без складних дієприслівникових зворотів.
  • Текст має містити абзаци, по 3-4 речення у кожному.
  • В залежності від об’єму тексту, потрібно вписувати підзаголовки, орієнтовно один підзаголовок на 3-4 абзаци.
  • У тексті важливо розставити акценти, на 1000 символів бажано хоча б один список з відповідним маркуванням, можна виділити ключові слова курсивом або жирним шрифтом.
  • Текст потрібно вирівняти з обох сторін, 12-14 кегль, шрифт Times New Roman.

Як відбувається оплата

Готовий текст потрібно відправити замовнику та чекати перевірки. На деяких сервісах оплата відбувається автоматично після затвердження тексту. Тобто замовник уже оплатив роботу і кошти зарезервовані для вас на сайті. На інших сайтах оплата відбувається напряму через перерахунок коштів від замовника виконавцю. Для отримання гонорару за виконану роботу необхідно мати електронний гаманець та/або картку в будь-якому із банків. Дізнатися, яка саме система оплати на тій чи іншій біржі можна одразу після реєстрації. Для цього потрібно уважно прочитати умови роботи на біржі та правила проведення виплат.

В залежності від того, який саме сервіс ви обираєте для виконання завдань, відрізняються і способи оплати та валюта:

  • На українських біржах фрілансу оплата може відбуватися як у гривнях, так у рублях і доларах. Якщо розрахунок із замовником відбувається у гривнях напряму, зазвичай виплати приходять прямо на карту банку або на електронний гаманець. При оплаті рублями виплата можлива на електронний гаманець, який підтримує цю валюту (Webmoney, Peyer). Оплата від іноземних замовників може відбуватися на доларову карту банку, або електронний гаманець, який підтримує цю валюту (PayPal), або через грошовий переказ SWIFT.
  • Оплата замовлень через сайти відбувається з повною безпекою як для замовника, так і для виконавця. Адже замовник при публікації замовлення повинен одразу внести оплату на гаманець сайту. Виконавець не отримає її, поки замовник не підтвердить, що замовлення було виконано з дотриманням усіх критеріїв і він готовий його прийняти. Зняти гроші із особистого гаманця в кабінеті можна в будь який момент, існують лише обмеження в сумах. Приміром, не можна зняти менше 100 рублів на російській біржі Copilancer. Якщо біржі російські, вивід коштів також відбувається через електронні гаманці (Webmoney, Peyer).
  • Для іноземних бірж копірайтингу характерна оплата замовлень на електронні гаманці (PayPal), або через грошовий переказ SWIFT.

Час перахунку коштів 3-5 днів. Деякі електронні гаманці та біржі беруть певний відсоток за пересилку коштів.

Це найбільш поширені варіанти оплати. Існують замовники, які готові наперед авансом оплатити завдання частково, або і повністю. Але це лише для досвідчених копірайтерів, які вже певний період працюють з замовником і довели на практиці, що не підведуть.

Розрахування оплати відбувається в залежності від об’єму тексту. За одну тисячу символів без пробілів для початківця замовник готовий платити 6-10 грн, або 15-30 рублів, або 0,3-0,8 доларів. З ростом рейтингу та отриманням досвіду піднімається і оплата. Цифри на перших порах не великі, але практично усі успішні люди починали з дрібних заробітків.

Оплата може відбуватися за кожне виконане завдання, потижнево, помісячно та по закінченню проекту.

Поради для початківців

  1. Поганим стартом буде прагнення зареєструватися на кількох біржах одразу. Для початківця буде легко заплутатись у всіх вимогах, критеріях до робіт. Краще добре розібратися з одним сервісом, і лише при гострій необхідності переходити на інший. Зазвичай копірайтери працюють на одній біржі роками.
  2. Статті потрібно писати на такі теми, у яких ви добре розумієтесь. Досить корисно обрати тему статей, яка відповідає вашій спеціальності у ВНЗ. З часом можна розвиватись та писати на інші напрямки.
  3. Не цурайтеся на перших порах брати дешеві замовлення. Потрібно спочатку навчитись, потім можна піднімати ціну.
  4. Якщо пишете статті на продаж для біржі і їх ніхто не купує, зменшіть ціну. Це допоможе за короткий термін підняти свій рейтинг.
  5. Іноді, через нестачу часу, прогавлення усіх термінів може виникнути спокуса просто «зліпити» статтю з кількох джерел, або повністю скопіювати з одного. Майте на увазі, що усі замовники перевіряють роботи на плагіат і за такий результат ніхто платити не буде.
  6. Щоб полегшити свою роботу, пишіть усі статті у WORD.
  7. Не бійтеся вислухати критику стосовно виконаної роботи, або і переробити текст повністю. Поки ви лише навчаєтесь, така практика не буде зайвою. Але варто розрізняти замовників, які самі не знають, чого хочуть, від людей з високими критеріями до роботи.
  8. Уважно читайте завдання, якщо щось незрозуміло – не треба боятися уточнити. Краще з першого разу зробити так як хоче замовник, ніж переробляти.
  9. Не варто брати завдання, якщо не впевнені що зможете вкластися у терміни написання.
  10. Тестове завдання на пробна робота. Деякі замовники пропонують для виконавців написати коротенький текст, щоб визначити, наскільки ця людина відповідає їхнім вимогам. Вся різниця в тому, що тестове завдання не вигідне для копірайтера, так як не оплачується. Пробне завдання оплачується частково лише в тому випадку, якщо воно підходить для замовника.
  11. Усі слова іншомовного походження та терміни, які використовуєте у статті, повинні бути зрозумілі і вам, і для читача. Використання професійної термінології доречне лише у текстах вузької тематики, розрахованих на певне коло читачів. Тому доречно писати зрозумілими, доступними та простими словами.
  12. Уникайте граматичних, лексичних помилок, тавтологій, повторення слів та недоцільного їх використання. Тексти повинні бути легкі та зрозумілі для прочитання з першого разу.

Словник копірайтера

Для копірайтера початківця може бути тяжко зрозуміти та вивчити на перших порах усі терміни, які використовують замовники. Але з часом все стане на свої місця. Пропонуємо коротенький словник термінів, який допоможе краще розуміти замовника та розшифрувати завдання:

  • ТЗ або Технічне завдання – це короткий та змістовний опис роботи. У якому зазначені всі побажання та вимоги замовника;
  • Бриф – договір про виконання роботи між замовником та виконавцем. У такому договорі прописані всі умови та параметри виконаної роботи.
  • Мета-теги – ключові слова, тайтл та дискрипшн.
  • Ключі (ключові слова, Key Words) – ключові запити та словосполучення, необхідні для просування сайту у пошукових сервісах.
  • Тайтл (Title) – тег, який містить заголовок документу.
  • Дискрипшн (Decription) – короткий опис статті з основною інформацією.
  • Дедлайн (deadline) – точний термін здачі виконаної роботи.
  • Підзаголовок – заголовок другорядного значення. У тексті може бути кілька підзаголовків.

  • Список – перелік основних пунктів, на які варто звернути увагу читача. Такий список маркується за допомогою інструментів WORD (крапки, нумерація пунктів). На одну тисячу символів оптимально робити один список.

  • SEO-копірайтинг – це написання правильних унікальних текстів з використанням тегів, правильним вписуванням ключових слів, високим показником унікальності, оптимізованим об’ємом. Такі тексти для новачків над складні, тому на перших порах на них можна навіть не дивитись.

 

Як не бути ошуканим

Портал Куда Поступать підготував для вас не лише докладну інструкцію, як стати фрілансером та заробляти гроші написанням текстів. Також маємо кілька порад, які допоможуть захистити новачків від недобросовісних роботодавців.

  • Занадто висока винагорода та обіцянка довготривалої співпраці за простий текст. За кілька днів роботи на біржі можна орієнтуватись у цінах.
  • Потенційний зловмисник не надає ніяких контактних даних, крім адреси електронної пошти і просить вести переговори лише таким способом. Зробити фейкову електронку можна за 2 хвилини, і так само швидко її покинути і не перечитувати листи від ображеного виконавця.
  • Недобросовісний замовник не надає повної інформації про організацію, компанію, сторінку чи сайт, для яких потрібно написати текст.
  • Зловмисники часто використовують підставні імена та реєструються на біржах копірайтингу в день публікації оголошення. Зазвичай, відгуків про таких осіб не має.
  • Пробне завдання виглядає як повноцінний текст, після виконання якого такий замовник відмовить вам. Але текст буде використаний все одно. Пробне або тестове завдання повинно бути коротке та без використання важливих атрибутів сео-тексту (ключі, списки, підзаголовки і т.д.).
  • Не погоджуйтесь виконувати наступні завдання, поки не отримаєте оплати попередніх від замовника. Казки про виплати лише 10-го, 20-го, по понеділкам чи п’ятницям дуже рідко відповідають дійсності.

Це основні схеми, які використовують зловмисники, але це не повний список. Тому варто завжди уважно обирати замовника і слідкувати за його поведінкою. З часом, навик вираховувати недобросовісних замовників обов’язково з’явиться.

Освітній портал КудаПоступать бажає усім майбутнім та дійсним студентам вдалих заробітків та успішного навчання. Слідкуйте за нашими оновленнями, маємо для вас корисні та цікаві новини.

comments powered by HyperComments
06/10/2018

Тестування з математики можуть зробити обов’язковим з 2020 року

У Міносвіти заявили про намір з 2020 року зробити обов’язковим тестування з математики. Про таку ініціативу повідомила Міністр освіти Лілія Гриневич. Також чиновниця зазначила, що наразі ведуться дискусії з приводу збільшення кількості обов’язкових п
30/09/2018

Вже визначено дату коли почнеться ЗНО 2019

Міністерство освіти на чолі з Лілією Гриневич оголосило офіційну дату проведення першого тестування у рамках зовнішнього незалежного оцінювання. Відповідно до наказу Міністра, у 2019 році основна сесія стартує 20 травня. Також у документі вказано
08/09/2018

Чому студенти з Болгарії більше не хочуть вчитися вдома та обирають закордонні ВНЗ ?

Для країн Заходу, арабських та азійських країн Болгарія є маловідомим, але досить привабливим місцем для отримання диплому у коледжі чи університеті. Хоча болгарські вищі навчальні заклади входять до числа 100 кращих університетів світу. Болгарські у
25/09/2018

Топ-10 непопулярних спеціальностей за версією порталу Куда Поступать

Вибір майбутньої професії – відповідальне та важливе рішення, яке здатне змінити ваше життя. Наша стаття в першу чергу стане у нагоді при виборі майбутньої професії теперішнім старшокласникам та їх батькам. На прикладі ринку праці іноземних країн
21/09/2018

Кіберсуспільство 2022: які спеціальності уже через чотири роки будуть непотрібні та замінені на автоматизовані машини

  Роботизовані системи, автоматичні машини та електронні обчислення, про які писали фантасти та знімали фільми у Голівуді вже практично стали реальністю. На найбільшому світовому форумі економічного розвитку, який нещодавно відбувся у китайсь
17/09/2018

Як студенту стати успішним фрілансером та заробляти без відриву від навчального процесу

План Варіанти підробітку для студентів Як шукати роботу та на що варто звернути увагу Хто такий копірайтер З чого розпочати заробляти? Вимоги до портфоліо Як обирати завдання та шукати замовника Як писати текст: інструкція

Підписатися на розсилку новин

Faceboock

Instagram

Logo

© 2017 «KudaPostupat»

При повному і частковому використанні матеріалів з сайту гіперпосилання на ресурс обов'язкове.

Адміністрація не несе відповідальності за інформацію, що розміщується користувачами.

Фотографії, розміщені на сайті, не є прямими ілюстраціями до тексту.